Evighetskakan Herman!

Har helt glömt att berätta om Herman!! Fy på mig :P haha! För 7 dagar sedan fick jag och pojken hem vår egna lilla Herman. Herman är en liten evighetsdeg som vandrar fram från person till person :) Herman är sen surdegskaka :)
Jag fick Herman av min mamma som i sin del fick den av sin kompis osv osv.

Såhär går det till när man får en Herman. Man får en liten burk med en kladdig deg i och en lapp, där det står såhär:

Hej jag heter Herman!

Jag är en äkta surdegskaka, jag ska stå på diskbänken i 10 dagar utan lock!
Du får inte ställa mig i kylskåpet. Om jag slutar bubbla är jag död...

Dag 1: Du får hem Herman
Dag 2: Rör i Herman 2-4 ggr under dagen
Dag 3: Rör i Herman 2-4 ggr
Dag 4: Herman är hungrig; Ge honom 2dl mjölk, 2dl mjöl och 2.5dl socker.
Dag 5: Rör i Herman 2-4 ggr
Dag 6: Rör i Herman 2-4 ggr
Dag 7: Rör i Herman 2-4 ggr
Dag 8: Rör i Herman 2-4 ggr
Dag 9: Herman är hungrig, ge honom samma som sist. Dela sedan Herman i 5 lika stora delar och ge 4 av de till dina vänner med en kopia av instruktionerna. Herman nummer 5 får stanna hos dig!
Dag 10: Herman är jättehungrig! Ge honom 1.5 dl matolja, 3 ägg, 3 tsk baklpulver, 100g hackade nötter, 2 rivna äpplen, 2.5dl socker, 3.5dl mjöl, 1tsk salt, 100g hackad choklad, 2tsk kanel. Blanda och grädda i en form (30x40cm) i 175 grader i ca 50 minuter.

Sen är din Herman färdig! :D
Smakade mammas kaka igår och den var suupergod! :D Det som är trist är att jag inte är hemma när vi ska baka vår Herman.. men kanske sparar en del och gör en Herman till :P Vi får se :D

Har du någonsin fått en Herman?




<3

Längtar tills jag får min lilla Herman! :) Synd att du jobbade annars hade du en plats här på gräsmattan du å! Längtar efter dig fina du! PUSS

Tone

Tack :)



Jag har haft en herman, tror jag stoppade i choklad och valnötter + morot eller nått när den skulle bakas :)

ISSA.

Ja det var verkligen jättekul! :D

Haha ja goda är de allt :D

min mamma fick hem en herman en gång hehe :)

Becca

Jag vill ha en herman nu haha, låter ås gott!



sv: Ja, det tror jag nog att du skulle passa i! Jag fick ett ryck en lördag och så fick min kompis klippa och färga hela håret, så det blev en liten makeover!

Linda

Ah jag hoppas att jag har gjort det iaf;)Närmar sig med stormsteg o vips så är man bvara där o inte har gjort ngt;)

Eleonore

Oj, jag har aldrig hört talas om en Herman tidigare, vilken kul idé :D Hoppas din smakar lika gott som din mammas :)

Kram!

ja, jag tkan tänka mig att det är så ..

den där har jag med gjort, den blir sååå god :D ett tips 'är att ha i after eight choklad !

Ida

Nej, men hört andra, "han" ska vara smaskig har jag hört =)

Becca

sv: Jag får hoppas att en herman knackar på min dörr någon dag haha.

Oh tack. vad glad jag blir. Mja, jag vill ju smälta in bland alla på waikiki beach i september så jag känner att jag måste. Det blev lite bicepsträning idag också!

Eleonore

Jag hoppas jag får en Herman snart då, sthlm är ju inte alltför stort :D

Ha en fortsatt fin kväll nu!

kram

tess

jag hade en herman när jag var yngre ;) och jag kommer ihåg att den var såååå god!! vill ha en igen, hihi ;)

sv: haha ja visst är det :D

sv: Jag använder mig utav corel paint shop pro och photoscape :)

Josefine

hehe jaa! glad är kul ;D

Haha, har aldrig hört om en Herman! Kul! Och tack för titten i min blogg!



Jag är au pair i USA fram tills fredag, sen blir det tre veckors semester i NYC, LA och Vegas - häng på och spana in min bildrika blogg!

jenny

tack ska du ha!

Hej! Just nu så pågår det en tävling på min blogg. Enkla tävlingsregler, kika in på ming blogg!



http://truejenny.blogg.se/2010/june/tavling-igen.html




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR