Vilken måndag

Jadu gårdagen gick då inte av för hackor inte! :) Har som en glad känsla som hänger kvar i luften kring mig idag :P

Jobbet igår var som vanligt, fast eftersom jag hade haft en datorfri helg hade jag sjukt många blogginlägg att roa mig med! :) Man tackar och bockar till er som bloggar så bra så jag har något att läsa om dagarna :P

Sen var det ju strålande sol också vilket alltid lyfter humöret sådär lite extra, och så märker man att det tamigtusan är sommar snart vilket då såklart höjjer humöret ääännu mer :P Sen så var det ju Ninas födelsedag igår så efter jobbet åkte jag förbi hennes jobb och överaskade med en söt rosa blombukett, hon såg ut att bli väldans glad min lilla tösabit! :) Det var väldans trevligt det, så stod vi och pratade en stund och allt var bara braa :P (himla positivt inlägg.. varnar för att det blir mer av den varan :P )

Sen mötte jag upp pojken och vi åkte hem tilsammans. Vi åkte buss istället för tunnelbana och gick av så vi fick oss en promenad i det härliga vädret. Sen händer något sjukt spännande :P Jag och pojken är nyinflyttade förortsbor nu, tidigare bodde vi ute på landsbygden där man är van vid vilda djur som står utanför dörren typ :p Men där vi bor nu blir man ju glad om man ser en fågel :P nästan så är det iaf :p Men igår då, när vi promenerade hem mellan kolonilotterna som ligger nära vårt lilla hem så hör vi hur det prasslar till i en liten dunge. Pojken tror ju att det är någon som jobbar med sin kolonilott men jag ser ju vad det är, det är en älg!! Vad är oddsen! haha! Jisses så nervös jag blev, man vet ju aldrig med älgar om dom ska vara trevliga eller attackera :P Så jag började nervöst småspringa hemåt och samtidigt kika vart jag kunde gömma mig om den skulle komma springandes, min bästa plan var att gå innanför staketet till kolonilotterna.. Medan jag skuttar runt av nervositet och speedhet så står min kära pojke och tycker att ååå så spännande vi går nääärmare och ååå så fin den är och tiitta vad kul.. suuuck! haha! jag ville ju bara springa hem :P Älgen klampar så sakteligen ut ur dungen och kommer ut på gångvägen som vi går på, sisådär 40m ifrån oss.. den tittar lite runt omkring sig och tar sedan ett enkelt litet skutt över kolonilott-staketet och springer sen vidare på sin lilla färd... och jag som tänkte att det där staketet skulle skydda mig.. jovisst :P haha! :) Jösses vilken lång historia det blev men det var det värt för spännande var det :P

Efter älg-äventyret tog vi oss hem och vilade en kort stund innan vi tog oss ut på en liten löprunda, himla mysigt att vara två när man springer runt i det fina vädret och mysiga naturen :)

Sen hade vi vår första middag på balkongen! Jättemysigt! Det var sol och varmt fram till 20-tiden och säkert lite längre. Så nu vet ni vart jag kommer hålla till på eftermiddagarna när det är fint väder :)


Där har vi min härliga måndag! :) Idag tänkte jag att det ska bli minst lika trevligt. Efter jobbet ska jag möta upp mammsen och så ska vi på sista körlektionen innan konserten på söndag :) hej vad tiden går :)

Hoppas du får en trevlig dag du som orkat läsa dig ända hit! :P (och alla andra också såklart :p haha!)




<3

sv: ja visst är dom fina!

tess

Hahaha, en älg av alla djur :p roligt värre!

Hej, och förlåt för dåligt svar ♥ Kommer igen nu med fototävling och galenskaper under dagen så kika inom. Hoppas du får en fin dag ♥

Liiv

Sv: Kul att du tyckerdet :) haha ja men precis ;)

allt bra idag?

Liiv

Sv: Skönt det! Det är bara bra med mig :)

Tack det gick bra faktiskt :)

Eleonore

Hihi ja det kommer bli ett smaskigt recept kan jag lova ;)



Härligt att du haft ett par fina dagar!

kram

Else-Linn

Svar: Ja jag köpte det idag faktiskt :)

Karin

Sv: Åh tack ^_^



Hoppas du får en fin kväll!




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR