Fota fota fota

Mycket kretsar kring min kamera just nu.. och så kommer det nog vara sålänge jag går på fotokursen. Det är roligt hur jag får med mig folk i min fotoframfart :) I helgen var jag ute hos mor och far, hela familjen samlad. Och jag fick med mig hela familjen att rigga upp en liten liten fotostudio så jag kunde ta en bild jag tänkt på som mitt bidrag eller läxa till lektion 2. Lektion 2 handlade om bildkomposition, hur man får fram sitt "budskap" i sin bild genom att använda vinklar och ljus och allt vad man kan hitta på :)

På lördagsmorgonen riggade jag själv upp för en bild som får heta "dagen efter"



Tänkte att jag ville få fram rörelsen från "festen" men lugnet från att det är morgonen efter, med ljuset och så.. Jag är inte kanoners på att förklara än så länge.. men det kommer kanske :P

Sen fotade jag lite när pojken min satt och spelade sitt kära tv-spel.. Lite av min vardag :P Där jag ville få fram "action" från spelet med hjälp av vinklarna.



Sen har vi bilden som hela familjen var inblandad i. Känslan av att vara ledig. Att få lägga upp fötterna vid brasan och bara vara. Helg helt enkelt:



Sen blev jag så himla glad också, jag fick en present av pappsen! :D Jag fick överta/låna hans gamla stativ!!! :D Jisses så glad man kan bli! Nu har jag en grym grund att fortsätta bygga på. Det kommer bli galet mycket lättare att fota porträtt och allt annat också för den delen! :) Tackelitackelitack!!

Det använde vi sen på kvällen också när jag fick med alla ut på lite ljusgraffitti!




Nu ska jag bara bestämma mig för vilken av de tre första bilderna som jag ska skicka in som läxa... hm hm hm... det löser sig nog :)


<3

Du är så duktig du min fina! Jag saknar dig! Fota snart kanske?? puss

Helén

Jättefin sida! Jag gillade din "lägga upp fötterna framför brasan"-bild. Hur går det med porträtten? Jag ska försöka få till något i helgen mellan skjutsandet till barnens aktiviteter fotbollscup, simmning, cirkusskola, judo, innebandymatch och fotbollsträning (ja jag har bara två barn). Vi ses på torsdag.

/Helén




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR