Testa lite nytt

Hade en liten fotosession med Aimée förra helgen. Jag hade i uppgift att fota en bild till sista fotolektionen. Jag skulle ta en bild i en stil som jag vill utveckla. Jag hade ingen inspiration och visste knappt ut eller in. Men efter lite pepp och inspirations letande på google hade vi lite idéer och jag fick sminka och fota carro :) Det blev lite annorlunda porträtt, vilket jag verkligen vill utveckla. Jag vill ta bilder som berör, inte bara en fin porträtt bild rakt uppochned.. klart jag vill jobba med det med.. men jag vill göra något roligt och spännande. Något jag än en gång märkte att jag verkligen måste öva på är att prata med min "modell".. berätta vad jag vill få fram och vad jag vill att personen ska göra.. Jag vill få modellen trygg och säker i fotandet. Men jag övar och övar :) Tips mottages hjärtligen!

Här är några av bilderna. Den första bilden är den bild som jag hade med som sista bidrag till sista fotokursen :)
Vad tycker du om den?

 

<3



sv: Tack så mycket, det värmer verkligen att få höra :)

Tone

Sv: Hihi jaaa hon är för sööt :)

De blev sjukt bra! Gillar framförallt den första!Längtar tills det är min tur att fotas!



Hur gör man för att "vattenmärka" fotona med sitt namn?



Puss

Jag jobbar med Nikon så canon objektiv är verkligen inte min grej :P Men vidvinkel/normalzoom är de bästa till att fota lägenheter/rum. Hör med Emelie ohlsson, hon jobbar med canon och har skrivit endel tips om att välja objektiv.




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR