Äppel- och russinrutor

Jag hann även med att baka lite igår, viktväktarkakor blev det med äpple och russin i. Ganska gott blev det, så vill man ha något som inte är supersött till fikat så testa dom här. Det var väldigt lätt att göra :)


ca 12 rutor, 2points/ruta, tillagningstid ca 50min, kan frysas.


* 2msk margarin
* 4msk ljus sirap
* 2msk ljust muscovadosocker
* 5dl havregryn
* 1 äpple, skalat urkärnat och hackat
* 60g russin
* 1 ägg, uppvispat

Sätt ugnen på 175 grader, lägg bakplåtspapper eller smörj en form på 20x20 cm.
Smält margarinet tillsammans med sirapen i en kastrull. Rör i sockret och värm försiktigt tills sockret har smält. Dra av från värmen. Tillsätt havregrynen och rör ner äpple och russin. tillsätt ägget. Häll i smeten i formen och tryck ut den så den blir jämn. Grädda i ca 30 min, låt svalna i ca 5min innan du skär den i rutor, låt de sedan svalna helt i formen.


Jag gjorde i en långpanna så jag dubblade det här receptet :) såhär blev det:



Lycka till! :D



<3





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR