Hemma på ekerö



Hejsan hejsan :)

Vilken eftermiddag/kväll det blidde igår :). Tränade med Andrea (andreakarolina.blogg.se), ett medelpass. Det var riktigt roligt, mycket bra låtar.. Dock kom det aldrig riktigt igång helt och hållet.. det var bra men inte så man var hellt slutkörd efter som det kan va på vissa pass... iofs kanske det var bra nu när man är i början av sin träning :p

Efter träningen åkte vi hem till råcksta. Vi skulle nämligen ha lite parmiddag :) Jag Jonas, Andrea och Erik :) Det blidde en väldigt god svamprisotto och mias chokladtårta med fruktsallad och grädde till efterrätt (tack mia! väldigt gott!). och så drack vi lite vin.... eller kanske ganska mycket vin :p och pratade och pratade och pratade. och så lite buzz på det, ända tills jag somnade i soffan :p Kvällen blev kalaslyckad och det var väldans roligt hela tiden! :)

Idag är det slappardag för hela slanten. Är ledig, wohoo! :D
Passar på att åka hem till ekerö och umgås lite med mammisen som också var ledig idag passande nog :) vi har börjat med en mysig promenad i snövädret. Nu blir det till att slappa framför tv'n och prata en massa. Måste ju också passa på att titta på säsongsstarts avsnittet av grace som pappa spelade in åt mig igår, eftersom jag var väldigt upptagen med att dricka vin och prata om fjällen så jag missade det.. tur att det finns såna tekniska under som inspelningsbara boxar så man kan spela in de program man av olika anledningar missar :)

nej nu kan jag inte sitta här och inte umgås med mammsen när jag faktiskt är hemma för ovanlighetens skull!

Lägger upp receptet på svamprisotton här och rekommenderar den starkt! :) 



Svamprisotto

Antal portioner 2
  • 1 tsk olja
  • 1 gul lök (skivad)
  • 125 g risottoris
  • 5 dl varm grönsaksbuljong
  • 150 g blandad svamp (grovhackad)
  • 25 g färskriven parmesanost
Hetta upp oljan i en tjockbottnad stekpanna. Fräs löken på medelvärme i 5 minuter tills den är mjuk men inte har fått färg. Tillsätt ris och svamp och blanda väl tills allting är täckt av olja. Tillsätt så mycket buljong att riset täcks och koka på medelvärme tills buljongen nästan har kokat in helt. Rör hela tiden. Tillsätt resten av buljongen på samma sätt, tills riset är klart. Salta och peppra, blanda i parmesanosten och servera omedelbart.

Ha gärna lite vin i också så blir det ännu godare ;)


<3


Tack för igår!! Var verkligen superkul! Fin bilden är snyggve.



Puss




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR