fredagskväll







Har haft en fullspäckad helg men här kommer lite uppdateringar på vad som hände i helgen. Vi börjar med fredag:

Efter jobbet körde jag ett joggingpass på friskis, joggade i 45 min, 8km! rekord för mig, mycket nöjd :D Nu är det milen som är målet :p efter det åkte jag hem trött men glad för en mysig kväll med pojken, vi lagade en jätte god middag och bakade en viktväktar-kladdkaka som jag vekat testa ganska länge.. dock blev den sådär.. konsistensen var lite gummiaktig och det var inte allt för mycket smak... men den var ju inte äcklig :p och när jag provade en bit igår när den stått i två dagar så hade den faktiskt blivit mycket godare, den har helt enkelt gottat till sig :D om någon är sugen på recepet på den så säg till så lägger jag upp det. Nöjer mig nu med att bara lägga upp receptet på middagen. Ännu ett viktväktar-recept, ett tips är att servera med bandspaggethi istället, tror det skulle passa bättre än det vi hade :)

Fläskfilé med smak av basilika (viktväktarna)

3-4 portioner (ca 4points för såsen)

500g Fläskifilé
10 champinjoner
smör att steka i
2 dl créme fraiche (lätt)
1 dl matlagningsgrädde (lätt)
1 kruka färsk basilika
rivet skal av en citron
2 vitlöksklyfto (pressade)
salt och peppar


Skär fläskfilén i strimlor och dela champinjonerna. Bryn köttet i smör i en stekpanna, tilsätt champinjonerna och låt fräsa några minuter.
Mixa fraiche och basilikabladen, rör ner blandningen i pannan tilsammans med grädden och låt puttra på svag värme. smaksätt med citronskal, vitlök. salt och peppar.

Servera med pasta :)

Kanon gott och inte alls svårt att göra, det skötte sig själv nästan :p

Hoppas det smakar :)



<3


Madde

Mmmmm detta såg inte alls fel ut:D Nu vart jag hungrig=)

Jo klart du klarar av det:D Jag ska ge mig på makarones och dt är svårt haha=)



Du glömm inte vara med i min tävling:D Härliga mat o bak produkter och 5 st vinnare=)



http://maddesmumms.blogg.se/2010/march/tavling-i-sammarbete-med-mikadesignse.html



Kram




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR