ge mig sol och kameratips! :)

Så har vi onsdag, en mulen sådan... vart tog solen vägen? Om någon hittar den så säg till, och skicka den även med expressfart till mig så skulle jag bli yyytterst tacksam :)

Igår var det kör igen som sagt med mor min :) Det är riktigt kul att ha en hobby med mamma! Och speciellt bra är det nu när man har flyttat för man vet att vi åtminstonde ses varje tisdag. Vi går i Caroline af ugglas kör "alla kan sjunga". Mamma drog med mig på en prova på gång för några veckor sen, och efter det var vi fast. Caroline är riktigt rolig att ha som körledare och det är en väldigt stor kör så det hörs inte att man kraxar som en kråka :p
mycket mycket roligt! Har de senaste gångerna varit ganska trött dock.. vilket har gjort att det har känts sådär och man vill inte riktigt släppa loss.. men igår var jag faktiskt ganska pigg och tog i ganska bra :)
Konsert kommer senare i vår :)

Nu sitter jag här i kamera tankar... vill verkligen köpa mig en kamera... men vet inte riktigt vad jag ska satsa på.. hum hum hum... antingen en liten en som slinker med i fickan vart man än går... eller en större systemkamera som troligtvis är roligare att ha å göra med... men jag veeet inte... helst vill jag ju ha båda ;P men tyvär äger jag inga guldbyxor så det kanske inte riktigt går :p
Gaaah! vet inte hur jag ska göra! Någon som kan ge mig ett tips? pliiiiiiiiiiiiiiiiiis :D

så idag ber jag alltså om två saker:

1: Ge mig sol

2: Tipsa mig om vilken kamera jag ska lägga pengar på 




<3

Hej! Idag kan jag knappt prata eller svälja för den delen... Kul med muntlig redovisning imorrn..



Fisk blir överlag väldigt gott om man:

Gör ett foliepaket ( dra ut en stor bit folie, vik den på mitten, vik in "sidkanterna" så att de stängs, lämna "kortsidan" öppen) krydda med det du vill (jag gillar citronpeppar och salt på lax, men man kan också ha franska örter mums!)lägg in den kryddade laxfilén eller vad du nu har för lax sort i foliepåsen, häll i vitt vin, in i ugnen på mellan 175-200 grader i hm... skulle gissa att det tar mellan 15- 20 min för det att bli klart. kan serveras med allt från pasta, ris till pressad potatis eller vanligt potatismos. Mumsfilibaba!



Angående kamera skulle jag tipsa om att först köpa en fick kamera, alltid bra att ha, på resa, promenaden, utekvällen, matlagningen, etc. Den tar man alltid lätt med sig medan en systemkamera oftast bara får följa med när det är något speciellt och mer planerat som ska hända.



Puss A

det var faktiskt inte så farligt dyrt för den kameran.. och jag vill också ha en sån, men jag vet hur svårt jag har för att ta med vår kamera och den är inte super stor men inte heller liten och smidig. Det är svårt det där...



puss

sv: Tack så mycket :) Ha en bra dag!

Bra! Då kan vi se den tillsammans! <3 kanske få med våra pöjkar också! Jag tror den kan vara riktigt häftig! Jag och erik bestämde att vi ska äta innan festen på lördag, så att vi kan gå runt och vara sociala då istället, plus att vi nog inte kommer umgås jättemycket under kvällen bara han och jag. Iaf, det jag skulle komma fram till.. :) Är att vi ska äta på folkbaren- folkoperans restaurang. Den verkar jättemysig med fransk mat :) om den är bra kan vi ju göra en helkväll av det när vi ser operan, även om det bara blir du o jag!



Puss

Huyen

om du är riktigt inne i att fotografera, alltså verkligen konstnärliga bilder så är systemkamera bäst :)

men annars kan du ju köpa lite dyrare digital kamera :-O de kommer inte att ha alla funktioner som en system men riktigt snygga bilder blir det också

Canon och Nikon är 2 märken jag rekommenderar

Kadri

det ska bli kallare nu så solen kommer nog inte. de låvade snö till helgen




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR