lördag

Efter jobbet i lördags var jag och pojken bjudna på middag hemma hos bror min och mia :)
Vi har bestämt att vi ska ha en finmiddag en gång i månaden ungefär där vi bjuder varannan gång. Man ska helst göra en trerätters. Sjukt mysigt och kul, man får tilfälle att testa olika recept som man inte gör annars :)

I lördags var det alltså premiär, det var jag pojken, broren, mia och mats :) och som sagt så började alltså patrik och mia.
Förätt var lufttorkad skinka med honungsmelon, vindruvor, oliver och ost :) mycket gott, sen var det helstekt rostbiff med en jätte stor bakad potatis till och till efterrätt var det vaniljpanacotta (eller hur det nu stavas) med smörstekta päron och kanderade valnötter. Allt var verkligen suuuperduper gott! :D

Efter middagen spelade vi monopol, den nya sverigeversionen. Det var kul men som vanligt blir man helt slut och ungefär vid 3 tiden slängde jag in korten, satte mig i soffan och somnade på två röda. Man är väl en trevlig gäst så säg ;) haha! :D

Men det var en riktigt bra premiär på vår middagstradition, nästa gång är det nog jag och pojken som ska laga.. vi får se vad vi hittar på då :)


efterrätten!
efterrätten! ;D






<3





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR