mätt!

Nu är det snart dags att sova :) Tänkte först bara slänga upp receptet på middagen vi åt ikväll för det var så gott! :)
Efter en snabb promenad i solen.. eller snarare solnedgången.. så lagade vi en kasslerlåda ála viktväktarna.
Camillas Kasslerlåda (4portioner, 7points)
* 2 dl ris
* 400 g kassler
* 1 burk champinjoner
* 8 ananasskivor (vi hade bara ananaskross)
* 1 gul lök
* 1 tsk olja
* 2 dl lättmjölk
* 2 ägg
* 1 dl riven ost (max 17%)
* 2 msk senap (vi hade dijonsenap)
Koka först riset. Strimla kasslern. Hacka löken och fräs den med svampen i olja. Om du har ananasskivor så skär de i bitar.
Blanda samman det kokta riset med löken, svampen, ananasen och kasslern. Lägg i en smord ugnsform. Vispa ihop mjölk, ägg, senap och osten. Häll det över.
Tillaga mitt i ugnen 225grader i ca 25-30 min, tills äggstanningen stelnat och fått fin färg. Klart! :D
Jäättegott! :D
Nä nu är det dags att skutta i säng. Är iofs ledig imorgon (wuhuu) men är trött ändå jag :P
Imorgon satsar jag på att orka med en jogging-runda.. sen blir det nog ingen större aktivitet på dagen. På eftermiddagen ska jag förbi Nina för att boka resa och boende, för i sommar åker vi och Anjelica ner till halmstad för Linneas bröllop :)
Sen blir det kör med mammsen :) Känns som det kommer bli en bra dag.
Hörs imorgon!
<3

Sandra

Gott det ser ut!



Godmorgon vännen! Vad har du för planer dennasoliga tisdag?

Kram

tess

mums vad gott det lät! måste jag tresta!

Kul att du är med :) Haha, höll din pojke tummarna?



Senare idag kommer några av mina klädköp från New York upp tillsammans med en ny Veckans Blogg, så det är bara att anmäla sig då om du vill vara med! ♥ ♥ ♥

Eleonore

Det där är ju en klassiker! Hehe jag får istället ta en vecka och laga all god mat du lägger upp :D super att de är viktväktar också!



Idag är det fint med mig, hur är det med dig? :)

kram!

Sandra

Såg väldigt gott ut. Ananas i maten är underskattat! ;D

Tilda

Aaah äppelkaka är riktigt gott. de där ser inte så pjåkigt ut heller dock.. nu blev jag hungrig :D




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR